2013年1月24日星期四

Hari Penyampaian Hadiah/ Majlis Penyampaian Hadiah/ Hari Kecemerlangan Pelajar颁奖典礼 (Keperihalan)

Soalan:
Sekolah kamu telah mengadakan majlis Hari Penyampaian Hadiah untuk murid-murid yang cemerlang. Ceritakan majlis Hari Penyampaian Hadiah itu.

内容:
Pendahuluan: bila-siapa-apa
Isi 1            : 做准备
Isi 2           : 集合
Isi 3           : 表演
Isi 4           : 颁奖
Penutup      : 回家

 
      Pada hari Isnin yang lalu, sekolah saya mengadakan majlis Hari Penyampaian Hadiah. Hari penyampaian hadiah itu ialah acara tahunan sekolah saya. Tujuan Hari Penyampaian Hadiah itu diadakan adalah untuk memberikan galakan给予鼓励 kepada murid yang cemerlang dalam akademik dan kokurikulum课业和功课方面.
 
 
      Sebelum majlis diadakan, murid-murid bergotong-royong membuat persediaan. Murid-murid membersihkan dewan dan menyusun kerusi di dalam dewan. Selain itu, murid-murid juga menghias dewan dengan belon-belon dan reben-reben yang berwarna-warni五颜六色. Murid-murid menjalankan tugas yang diberikan dengan bekerjasama bagai aur dengan tebing. Selepas itu, dewan sekolah kelihatan bersih dan cantik seperti istana美如皇宫.
 
      Pada hari tersebut, Guru Besar, guru-guru, dan murid-murid berkumpul di dewan. Pada masa itu, majlis dimeriahkan dengan muzik yang halwa telinga宴会环绕着悦耳的音乐. Mula-mula, Guru Besar memberikan ucapan. Beliau menasihati murid-murid supaya rajin belajar dan menghindari sikap seperti pahat dengan penukul远离被动的行为.
 
 
      Selepas itu, banyak persembahan telah dijalankan. Antaranya termasuklah nyanyian,tarian, dan lakonan. Para penonton tertarik oleh persembahan-persembahan itu被那些表演吸引. Mereka memberikan tepukan yang gemuruh. Suasana yang meriah menyelubungi seluruh dewan热闹的气氛笼罩整个礼堂.
 
      Selepas menyaksikan persembahan, Guru Besar menyampaikan hadiah kepada pelajar yang mendapat keputusan dan prestasi yang cemerlang 辉煌的表现dalam peperiksaan dan kokurikulum. Mereka yang mendapat hadiah berasa sungguh besar hati自豪. Guru Besar juga menasihati kami supaya mengikut jejak跟随脚步 rakan-rakan yang cemerlang.
 
      Majlis penyampaian hadiah tamat pada pukul sebelas pagi. Kemudian, murid-murid pun pulang dengan gembira.
 

3 条评论:

欢迎留言^^