2013年6月5日星期三

Aktiviti Gotong-royong di Sekolah 大扫除活动 (Laporan)

Soalan:

Sekolah kamu telah mengadakan aktiviti gotong-royong. Sebagai ketua murid, tulis laporan tentang aktiviti tersebut.

Laporan Aktiviti Gotong-royong di SJK(C) Meng Hwa

            Pada 10 Februari 2011, sekolah saya telah mengadakan举办 aktiviti gotong-royong. Aktiviti itu diadakan untuk membersihkan dan mengindahkan美化 kawasan sekolah.
            Pada pukul 8.00 pagi, murid-murid berkumpul集合 di dewan sekolah. Murid-murid membawa pelbagai alat. Antaranya ialah penyapu, baldi, kain buruk dan sebagainya. Pada pukul 8.30 pagi, Guru Besar memberikan taklimat.
            Selepas itu, aktiviti gotong-royong bermula. Guru membahagikan tugas分配任务 kepada murid-murid. Antaranya ialah menyapu sampah, membersihkan longkang , menanam pokok bunga dan sebagainya. Kami bekerjasama分工合作 menjalankan tugas bagai aur dengan tebing守望相助.
            Cuaca pada hari itu panas terik炎热. Namun但是, kami tidak merungut埋怨 dan mencuri tulang偷懒. Kami bermandi peluh汗流浃背 semasa menjalankan tugas. Selepas 2 jam, kami berasa penat dan lapar. Kami berehat sambil menikmati makanan di kantin.
            Selepas berehat, kami terus menyiapkan tugas dengan rajin seperti semut勤劳得好像蚂蚁. Pada pukul 3.00 petang, aktiviti gotong-royong tamat. Kawasan sekolah menjadi bersih dan cantik seperti istana美如皇宫.
            Pada pukul 4.00 petang, murid-murid pun pulang ke rumah. Aktiviti gotong-royong ini amat bererti很有意义 kerana mengeratkan hubungan促进关系 antara guru dengan murid.
 
 
Laporan disediakan oleh,                                                                                                  20 FEBRUARI 2013

__LIM MEI MEI____
 (   LIM MEI MEI   )
Ketua Murid,
Sekolah Jenis Kebangsaan ( Cina ) Meng Hwa.

14 条评论:

欢迎留言^^