2013年5月8日星期三

Sahabat Karib Saya 我的好朋友 (Biografi)


            Saya mempunyai seorang sahabat karib. Dia bernama Lim Mei Ting. Dia berumur 11 tahun.

            Mei Ting sangat cantik. Dia mempunyai rambut yang panjang. Dia bercermin mata. Badannya sederhana 中等dan tinggi. Dia seorang yang suka berjenaka喜欢开玩笑.

            Mei Ting ialah anak sulung长子 dalam keluarganya. Dia sangat menghormati尊敬 ibu bapanya. Dia selalu mematuhi nasihat遵从劝告ibu bapanya. Dia juga  amat menyayangi 很疼爱adiknya.

            Mei Ting seorang pemain badminton yang handal出色. Pada masa lapang, saya suka bermain badminton dengan Mei Ting. Melalui aktiviti ini, hubungan saya dengan Mei Ting menjadi rapat seperti isi dengan kuku关系密切.

            Hobi爱好 Mei Ting ialah membaca buku. Dia suka membaca buku cerita pada masa lapang空闲时. Dia selalu menasihati劝告 saya supaya banyak membaca. Dengan itu, kita tidak menjadi katak di bawah tempurung井底之蛙.

            Saya berasa gembira kerana mempunyai seorang sahabat yang baik. Saya berharap agar sahabat karib saya selalu sihat健康.

 

9 条评论:

欢迎留言^^